
Pasionatii de fotografie pot lucra la un alt nivel atunci cand piata dedicata le ofera posibilitatea de a lucra cu dispozitive de exceptie. Ultimele tehnologii in materie de aparate le ofera acestora sansa de a transforma o pasiune intr-o adevarata profesie sau de a duce acea simpla pasiune la o limita extrema. Camerele foto sau video bune pot fi gasite in orice magazin online sau fizic care se respecta pe sine si isi respecta clientii si pot fi oferite si poate fi, de exemplu, un cadou deosebit pentru barbati.
Rata de cadru
Rata de cadru traditionala pentru filme este de 24fps, in timp ce pentru PAL-ul TV difuzat este de 25fps, iar pentru NTSC emisii TV este de 30fps. Acum ca majoritatea videoclipurilor sunt transmise si vizualizate digital, vechile distinctii intre PAL si NTSC sunt mai putin relevante, dar rata de cadru afecteaza in continuare aspectul videoclipului.
Interlaced vs progresiv
Interlacing este o tehnologie veche in care doua campuri de linii impare si chiar de scanare sunt dezbracate. Economiseste puterea de procesare si latimea de banda (pentru difuzare), dar calitatea nu este la fel de buna ca si videoclipul progresiv, unde fiecare cadru este capturat in intregime. Videoclipul intercalat are sufixul „i” dupa rata de cadru, videoclipul progresiv are un „p”.
Intra-frame vs inter-frame (IPB)
Compresia intra-cadru comprima fiecare cadru individual si ofera cea mai buna calitate cadru. Compresia inter-cadru stocheaza doar modificarile dintre cadrele cheie. Alegerea poate fi exprimata prin compresie „All-I” (intra-cadru) si „IPB” (inter-frame).
Moduri de jurnal
Acestea surprind videoclipuri „plate” cu o gama de luminozitate mai mare proiectata pentru editare (gradare) ulterioara. Toti producatorii de camere au propriile versiuni de moduri de jurnal, precum S-Log (Sony) si C-Log (Canon). Modurile de jurnal sunt un punct de vanzare pentru camerele video orientate.
Microfonul
Microfonul intern al camerei, stereo sau altfel, nu va avea calitatea sunetului sau sensibilitatea directionala pentru videoclipuri de buna calitate, astfel incat un microfon extern este un accesoriu esential. RØDE VideoMic Pro este un microfon de inalta calitate, accesibil pentru utilizatorii DSLR si mirrorless.
Lumini LED
In mod natural, blitul nu este bun pentru video, asa ca, daca intentionezi sa utilizezi lumina artificiala, va trebui sa fie o iluminare continua. Panourile cu LED-uri sunt alegerea de top pentru video, deoarece functioneaza pentru o perioada indelungata de alimentare a bateriei, oferind in acelasi timp niveluri bune de iluminare si niveluri de caldura scazute. Unele ofera, de asemenea, temperatura de culoare variabila pentru a se potrivi cu culoarea diferitelor surse de lumina.
Vizualizare in direct
Camerele mirrorless au un avantaj, deoarece ofera o vizionare in timp real atat pe ecranul din spate, cat si in vizor. DSLR-urile ofera doar vizualizarea ecranului din spate, deoarece trebuie sa filmeze video cu oglinda in sus.
Carduri de memorie
Producatorii de carduri de memorie vor mentiona o viteza maxima de transfer, care este utila pentru a masura performanta lor pentru fotografiile statice, dar pentru video ai nevoie de o viteza minima sustinuta. Nu este acelasi lucru, asa ca majoritatea cardurilor de memorie citeaza acum ambele variante. Minimul liber pentru videoclipul 4K este de 10 MB / s (clasa 10, clasa 1 UHS, V10); 30MB / s este mai bun (clasa 3 UHS, V30) si 60MB / s este ideal (V60).