Există diferite tipuri de campanii PPC (Pay Per Click), iar acestea pot fi realizate pe Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tik Tok etc. Trebuie să știi pe ce canale este bine să te focusezi, ce tipuri de reclame să creezi și care dintre acestea îți pot îndeplini obiectivele setate.
Astfel trebuie să urmărești mai mulți pași astfel încât să ai campanii de succes.
De exemplu, o agenție Facebook Ads este tot timpul conectată, urmărește noutățile din domeniu, se informează ce ar trebui să mai realizeze pentru fiecare cont în parte, analizează concurența pentru fiecare client, analizează reclamele deja setate etc.
Mai jos îți relatăm câțiva pași pe care trebuie să îi faci astfel încât să ai campanii bine setate și cu rezultate profitabile:
1.Realizează o planificare
Dacă îți creezi o planificare a activității vei fi mult mai organizat și vei știi de la început ce ai de realizat pas cu pas. Respectă fiecare detaliu din planificare, și adaptează-te doar dacă chiar este necesar.
2. Cercetează ce face concurență
Uită-te la concurența ta de pe piața pe care o targetezi și la cea din alte țări, doar așa vei găsi idei, noutăți, decizii pe care să le implementezi și tu. În plus, poți să faci și o analiză privind persoanele care au apreciat sau comentat anunțurile/postările, astfel încât să înțelegi audiența.
3. Stabilește conținutul
Cele mai citite articole
Este bine să ai un plan și în ceea ce privește următorii pași. De exemplu: ce să cuprindă fiecare anunț pe Facebook sau Google. Pe baza analizei de mai sus, poți să vezi ce texte, imagini sau video-uri să creezi.
4. Documentează-te zilnic
Vezi ce schimbări sunt sau vor fi în domeniul PPC, cum poți să le utilizezi și cum te pot influența acestea. Verifică zilnic dacă apar noutăți și ce implică fiecare schimbare.
5. Urmărește rezultatele
După ce ai creat campaniile vezi ce rezultate ai, dacă ai stabilit corect bugetul, dacă rezultatul poate să îți aducă un profit în cele din urmă. De exemplu, poate o campanie să îți aducă rezultate (conversii), dar tu să ai costuri mult mai mari, astfel ca în final să vezi că ajungi pe pierdere.
6. Corectează campaniile
Optimizează fiecare campanie Facebook Ads sau Google Ads după fiecare raportare, vezi ce trebuie schimbat. Poate trebuie să schimbi textul, imaginea, video-ul, audiența, bugetul, tipul de campanie, obiectivul etc.
7. Fii expert
După fiecare analiză, optimizare, stabilește o anumită strategie pe care să o urmărești astfel încât să devii un expert în domeniu.
Știm că este greu să te focusezi doar pe PPC, dar dacă chiar nu îți dedici timpul necesar vei avea doar cheltuieli, iar în final vei spune: „Pe mine nu m-au ajutat campaniile pe Facebook, Google, Tik Tok, Instagram etc, ci doar mi-au adus numai costuri inutile”.
De aceea considerăm că apelarea la o agenție de marketing online este o soluție benefică, ca tu să ai timp să te focusezi pe ceea ce știi cel mai bine, pe administrarea afacerii, să îți îndeplinești alte taskuri mult mai importante.