Oricâtă grijă ai avea atunci când conduci, mașina ta se va murdări și va suferi diverse incidente care îi vor afecta aspectul general. Nici jantele nu sunt scutite de asta, mai ales ca sunt mai aproape de pământ și pot avea contact direct cu bordurile sau alte denivelări ale carosabilului.
Majoritatea roților montate pe mașini au jante fabricate din aluminiu. Este un aliaj destul de rezistent, de obicei un amestec de nichel și aluminiu. Deși sunt mai aspectuoase, jantele de aluminiu sunt mult mai sensibile față de cele fabricate din oțel care au la bază un material mult mai dur.
Indiferent din ce material sunt fabricate, jantele se murdăresc de praf, ulei sau alte murdării care se amestecă și se transformă într-o mâzgă greu de curățat. Un jet de apă sau frecarea cu peria ori buretele nu va face decât să întindă murdăria, iar pentru un rezultat de calitate vei avea nevoie de ceva mai mult. Pe lângă murdăria menționată mai sus, pe jante se va depune și praful de fier rezultat din acționarea plăcuțelor de frână și a discurilor de frână.
Pentru murdărie sau zgârieturi minore ale jantelor există diverse soluții și metode de îngrijire care le pot reda frumusețea și strălucirea. Practic, singura modalitate de a curăța cu succes toate elementele murdare ale unei jenți este utilizarea unei soluții speciale. Aceasta nu trebuie sa afecteze în niciun fel stratul exterior al jantelor dar nici anvelopele.
Jantele nu trebuie să fie calde atunci când sunt curățate. Asta înseamnă că va trebui să aștepți să se răcească dacă tocmai te-ai întors cu mașina de pe drum. Dacă mergi la spălătorie, timpul în care se va face curățarea interioară a mașinii este perfect pentru o răcire completă a jantelor. Aceeași regulă trebuie aplicată și pentru jante Logan, atunci când urmează o curățare exterioară completă a mașinii.
Cele mai citite articole
Soluțiile pentru curățat jantele sunt compuși chimici care au rolul să îndepărteze toată mizeria depusă, inclusiv pe plăcuțele de frână. Se găsesc sub forma de spray sau de spumă și necesită multă atenție la folosire. Dacă soluțiile spumă pot fi aplicate cu precizie pe zona dorită, cele sub formă de spray vor difuza amestecul pe suprafețe mult mai mari. Atenție la vopseaua de pe mașină care poate fi afectată dacă este atinsă de aceste soluții.
Modul de acționare al soluțiilor de curățare implică diverse reacții chimice, din acest motiv nu este nevoie de frecare cu burete sau perie. După aplicarea soluției se așteaptă câteva minute, conform indicatiilor din prospect. Când soluția începe să se coloreze înseamnă că începe să-și facă efectul iar mizeria de pe jante, inclusiv praful de fier de la plăcuțele de frână, este transformată într-un complex lichid solubil în apă, ce poate fi îndepărtat prin spălare.
Majoritatea soluțiilor sunt dăunătoare pentru pielea umană. Dacă te decizi să-ți cureți singur jantele, va trebui să o faci doar purtând o pereche de mănuși de plastic. Dacă soluția îți va atinge accidental pielea, citește instrucțiunile și asigură-te că respecți toți pașii menționați pentru îngrijire. Aplică o cremă nutritivă la finalul operațiunilor de curățare.
Dacă nu știi ce tip de soluție este recomandat pentru jantele tale, alege o soluție universală. Aceasta poate fi folosită pe orice tip de jante, indiferent dacă este fabricată din aliaj sau din oțel. De asemenea, este compatibilă atât cu jantele cromate sau cele vopsite.
O alegere sigură sunt soluțiile care nu conțin acizi și au PH-ul 7. În funcție de producător, sunt recomandate pentru diverse tipuri de jante, din acest motiv instrucțiunile de folosire trebuiesc citite cu mare atenție.