Pentru un inceput de drum in afaceri, unul din lucrurile importante pentru orice fel de firma este promovarea acesteia, prin cat mai multe mijloace posibile si care presupun investitii minime, lucru care poate aduce clientii necesari, facand astfel afacerea sa prospere.
Cateva metode simple, la indemana oricui, pentru a promova firma, sunt urmatoarele:
- se poate apela la prieteni pentru a recomanda firma, existand avantajul ca prietenii au la randul lor prieteni si este posibil ca serviciile oferite de firma sa poata trezi interesul uneia sau alteia dintre persoane;
- se poate optimiza onpage site-ul firmei pentru motoarele de cautare, dar si prin advertoriale seo, procedura ce se poate invata urmarind forumurile de specialitate;
- se poate face un blog care sa promoveze afacerea pentru clientii existenti sau cei potentiali, cu multa atentie ca blogul sa fie pe un subdomeniu al site-ului, pentru acces rapid si la indemana;
- se pot folosi brosuri, fluturasi, carti de vizita sau orice document legat de firma, care sa contina adresa site-ului si brandul afacerii;
- promovarea produselor sau serviciilor cu ajutorul revistelor sau posturilor de radio, oferindu-se produsele ca premiu contra promovarii in spatiul publicitar online sau offline;
- promovarea afacerii prin inscrierea site-ului in lista firme din Romania si adaugarea produselor sau serviciilor in vederea majorarii profitului venit din mediul online;
- participarea la conferinte legate de obiectul de activitate al firmei, unde se poate intra in posesia unor informatii utile din domeniu si pot fi lasate persoanelor participante carti de vizita pe care sa apara adresa site-ului. In cadrul acestor conferinte, in masura in care este posibil, se poate participa ca speaker facand o prezentare a afacerii detinute si poate fi amintit si numele site-ului in cadrul prezentarii;
- pot fi folosite site-urile de socializare (Twitter, LinkedIn, Facebook) pentru promovarea afacerii, cu atentie la timpul petrecut online, amanunt important pentru obtinerea succesului in acest fel;
- in locurile in care pot exista potentiali clienti se pot oferi cadouri promotionale cum ar fi: carnetele personalizate, brichete si pixuri, tricouri personalizate, magneti pentru frigider sau baloane, care sa contina adresa site-ului si brandul inscrise pe ele;
- site-ul poate fi folosit pentru organizarea de concursuri cu premii constand in produsele sau serviciile firmei, promovarea concursului putand fi facuta pe site-urile de socializare sau se poate apela la ajutorul unei alte firme pentru colaborare si un impact mai mare;
- pe masina personala pot fi puse autocolante cu numele site-ului si al brandului;
- promovare a afacerii in ziarele locale in masura in care acest lucru este posibil;
- detinerea informatiilor complete despre tipul de afacere desfasurat poate fi un real ajutor daca afacerea are niste atuuri in plus cum ar fi: firma este singura care distribuie un anumit produs sau poate oferi ajutor comunitatii din zona unde este desfasurata activitatea, prin noi locuri de munca.
Cele mai citite articole
Toate aceste lucruri pot fi scoase in evidenta si prin comunicate de presa locale, gratuite sau cu plata.
Cele enumerate mai sus sunt cateva metode simple si la indemana oricui pentru a promova firma proaspat demarata, iar inscrierea pe site-ul www.societati.net si pe alte site-uri asemanatoare, poate ajuta la randul ei la promovarea afacerii.