În zilele noastre, dacă nu ești prezent în online, e ca și când nu exiști. Tocmai de aceea, existența unui site web a devenit esențială, fie că vorbim de site-ul unui business important, de un retailer online, o publicație, un post de televiziune sau un blogger la început de drum. Deși fiecare are particularitățile lui, date de domeniul în care activează, regulile de urmat pentru a realiza un website de succes sunt, în linii mari, cam aceleași pentru toți.
În primul rând, înainte de a porni la drum, trebuie să stabilești foarte clar cui te adresezi. Dacă vrei să lansezi un magazin online, fă întâi un research și vezi dacă există o piață pentru produsele pe care vrei să le vinzi. În cazul unui site al unui business, fie că vinzi produse sau servicii, încearcă să-ți cunoști puțin clienții și să le oferi informații relevante, credibile, amănunțite și atractive despre oferta ta. Iar dacă vrei să lansezi un blog, indiferent de tema pe care o abordezi, țineți cititorii aproape. Răspunde pe cât posibil la toate comentariile sau întrebările lor. Latura interactivă este foarte importantă în online. Și, în oricare dintre situațiile de mai sus te-ai afla, integrează întotdeauna conturile de social media în platforma ta. Dacă ai un content interesant, oamenii vor da like sau share, poate vor și comenta, și vor crește astfel vizibilitatea site-ului tău.
Când alegi numele de domeniu, încearcă să folosești o denumire cât mai relevantă și ușor de reținut, pentru ca vizitatorii să poată reveni cu ușurință pe site-ul tău. Nu trebuie să le explici oamenilor în numele site-ului cu ce te ocupi. Ceva scurt și la obiect e de ajuns.
Întotdeauna alege un hosting care să-ți furnizeze servicii de găzduire web pliate pe nevoile tale. Studiază oferta în prealabil și nu te arunca la primul provider găsit. Dacă e prea ieftin ca să fie adevărat, probabil că nici nu e. Citește review-uri, informează-te, ca să nu ai probleme mai încolo. Evident, dacă ești la început, nu are rost să achiziționezi o navă spațială pe care să-ți ții site-ul. Poți opta pentru o soluție ieftină, cum sunt găzduirea partajată sau un server privat virtual. Iar când consideri că ai crescut destul de mult și acestea nu mai fac față, există servere dedicate pe care te poți muta cu ușurintă. Chiar dacă prețul e un pic mai mare la providerii cu experiență, e important ca site-ul tău să fie mereu funcțional și să se încarce repede.
Promovează-te cât de mult poți, mai ales la început! Pe Facebook, Instagram, Youtube, Google și unde mai crezi că e necesar. Apelează la o firmă specializată în SEO ca să-ți urce site-ul în motoarele de căutare. O să scoți ceva bani din buzunar în primă fază, dar, în timp, va începe să crească organic, de la sine. Desigur, dacă îl întreții cum trebuie și ai mereu ceva nou pe el. E o muncă destul de solicitantă, dar satisfacția e pe măsură atunci când vezi cifrele crescând.
Nu neglija niciodată aspectele legate de securitate. Altfel te poți trezi că pierzi tot ce ai muncit sau că un hacker pune mâna pe date sensibile, ale tale sau ale vizitatorilor tăi. Pentru a preveni asemenea situații, pune peste tot parole complexe, automatizează un process de back-up regulat și folosește certificate de securitate SSL. Te poți chiar consulta cu cel care îți găzduiește site-ul și puteți stabili împreună care este cea mai bună soluție de protecție.
Dacă respecți aceste câteva reguli de bază, în scurt timp ai putea pune pe picioare un site de succes și ai putea ajunge destul de ușor la publicul tău țintă. Însă trebuie să te implici constant, pentru că online-ul este un mediu foarte volatil și mereu în schimbare. Pe cât de greu e să aduni o comunitate în jurul tău, pe atât de ușor e să o pierzi dacă oamenii își pierd interesul sau încrederea. Iar dacă se întâmplă, nu deznădăjdui! Vezi ce trebuie îmbunătățit și ia-o de la capăt. Baftă!