stirile addsite logo

Pașii necesari pentru înființarea și gestionarea unui magazin online

Modelul eCommerce, vânzarea printr-un magazin online era deja valid, dinainte de 2020.

Iar pandemia nu a făcut decât să evidențieze acest fapt. Pentru unii, online-ul a devenit singura alternativă, astfel încât să își păstreze clienții.

Pentru alții, a devenit prima opțiune – din ce în ce mai mulți oameni și-au înființat magazine online și primele lor afaceri.

E important să știi că deschiderea magazinului se poate accelera cu un magazin online la cheie, cum oferă Gomag.

Dar până la construirea tehnică a unui magazin, există câteva etape ce nu pot fi sărite. 

1. Stabilirea nișei și a tipului de produse

Poate ai deja o idee clară. Știi sigur ce produse vrei să vinzi.

Însă nu toată lumea e la fel.

Mulți caută cele mai bine vândute produse, făcând research pe Google sau în grupurile de Facebook. Alții le aleg în funcție de furnizorii pe care au reușit să îi găsească.

Uite câteva sfaturi pentru alegerea domeniului de afaceri:

– Alege produse despre care știi una-alta, fie datorită pasiunilor sau a job-ului.

– Vinde produse pentru care există cerere în piață.

– Dacă aduci produse noi, ține cont că va trebui să treci printr-o fază de educare a clienților.

– Produsele pot fi pentru plăcere (boardgames), pentru durere (piese auto) sau pentru obișnuință (un anumit tip de sos sau cosmeticele, de exemplu) – deși produsele pentru durere sunt cel mai cerute, vei avea foarte mulți competitori în piață.

2. Alegerea modului de stoc

Frumusețea vânzărilor online e că poți să îți faci un magazin chiar dacă nu ai stoc de produse.

Poți să vinzi cu stocul la furnizor – tehnică numită dropshipping.

Sigur, nu e o soluție minune pentru că, pe lângă avantajul că nu trebuie să îți blochezi din start banii în stocuri, ai și multe dezavantaje.

Oamenii au nevoie de motive foarte bune pentru a avea răbdare să aștepte după o livrare mai mult de maxim 3 zile.

În cazul în care vinzi cu stoc, la început poți să ai stocuri mai mici, de câteva produse. Apoi, pe măsură ce vinzi, îți reinvestești o parte din profit în produse.

3. Alegerea numelui și înființarea firmei

Numele firmei poate fi total diferit față de numele cu care va fi cunoscut magazinul pe internet.

Așa că ar trebui să te concentrezi pe acesta din urmă: alege un nume scurt, care poate fi scris și pronunțat ușor, un nume memorabil.

Nu uita să îți cumperi și un domeniu cu acest nume.

Tot acum e momentul să îți înființezi firma. Poți alege orice formă juridică se potrivește scopurilor tale (PFA, II, IF, SRL etc.).

4. Alegerea furnizorilor de servicii 

Serviciile necesare unui magazin online sunt:

– Firma de curierat

– Programul de facturare

– Procesatorul de plată

Cele mai citite articole

– Aplicația de trimitere email-uri

– Motoare de căutare și comparare

Pe măsură ce afacerea se pune pe picioare e posibil să ai nevoie și de alte servicii: platforme de afiliere sau instrumente de marketing automatizate, ERP, efulfillment.

5. Stabilirea unui plan de marketing

Chiar dacă în primă fază nu vei știi concret cum îți vei promova magazinul, ar fi bine să îți schițezi de la început un plan de marketing.

Gândește-te ce metode de promovare vei alege: SEO, social media cu Facebook sau TikTok, reclame Google Ads, Facebook Ads, Shopping Ads, video marketing, influnceri…

Acest plan de marketing inițial te va ghida în modul de construcție a magazinului (de ex., dacă pui accentul pe SEO, vei acorda multă atenție descrierilor și conținutului din site).

6. Alegerea platformei de eCommerce și construcția magazinului

Acum că ai parcurs primii pași, e momentul să alegi platforma de eCommerce – soluția tehnică pe care îți vei construi un site cu un coș de cumpărături.

Vei începe construcția magazinului de la alegerea temei și adăugarea de conținut:

– Logo

– Date despre firmă

– Bannere

– Imagini și descrieri de produse

– Video-uri de prezentare

– Primele articole pe blogul magazinului

De această parte te poți ocupa tu, dacă îți place să meșterești și să te implici personal. Sau poți cere un magazin de-a gata, un magazin online la cheie.

Citeste în articolul Gomag ce înseamnă un magazin la cheie și cum te ajută să economisești timp.

7. Lansarea magazinului online

Lansarea începe, de fapt, dinainte de punctul 4. E recomandat să faci o etapă de prelansare, în care să anunți că pregătești ceva, să faci concursuri și postări.

Îți dorești o audiență pregătită să cumpere din momentul în care deschizi site-ul.

Doar așa vei obține vânzări încă din prima zi online a magazinului.

3 Răspunsuri rapide despre gestionarea unui magazin

A. Cu cât ai mai multe produse în magazin, cu atât ai mai multă nevoie de automatizare (sau de o armată de angajați). 

Din fericire, există soluții. Platforma Gomag are GoBots, roboței nativi în platformă care se pot ocupa de gestiunea produselor, a clienților și a comunicării cu aceștia.

B. Diferențierea clienților e sfântă, dacă vrei să îți optimizezi costurile.

Tot Gomag îți pune la dispoziție în platformă un CRM nativ (+CRM Bot), care include și aplicația Grupuri de clienți. 

Practic, te ajută să îți împarți clienții în funcție de diverse condiții: dacă au cumpărat mai mult sau mai puțin, cât de frecvent cumpără, ce produse cumpără și, de exemplu, dacă au o rată de retur prea mare, astfel încât să tratezi altfel cu ei.

C. Investește în departamentul de asistență a clienților.

Oamenii simt nevoia să discute cu alți oameni. Oferă-le clienților tăi posibilitatea de a te întreba detalii pe un chat live, răspunde pe messenger și asigură-te că e cineva disponibil la telefon.

Sursa foto: gomag.ro

Cele mai citite articole

Read Previous

Cele 5 secrete prin care îți ajuți copilul să se concentreze mai bine

Read Next

5 tipuri de cancer comune la barbati

Most Popular