După doi de ani de telemuncă, multe companii se confruntă cu provocarea de a-şi încuraja angajaţii să se întoarcă la birou. Oricât de bine ar fi pus la punct planul tău privind întoarcerea la locul de muncă, tot vor exista angajaţi care vor fi reticenți în privinţa acestei perspective.
Fie din cauză că încă sunt îngrijoraţi privind situația sanitară, fie pentru că nu găsesc energia de a face efortul de a-și schimba din nou rutina, mulți vor dori să rămână deocamdată să lucreze de acasă. În plus, politicile de lucru de la domiciliu au evoluat foarte mult în ultima vreme, aşa că pentru mulţi telemunca este foarte avantajoasă.
Aşadar, ce poţi face în astfel de circumstanţe pentru a-ţi face angajaţi să fie din nou entuziasmaţi cu privire la munca la birou? Iată patru strategii practice!
Pune siguranţa înainte de toate
Înainte de orice, angajații trebuie să se simtă în siguranță la locul de muncă, atât din punct de vedere fizic şi emoţional, dar şi financiar. Aşadar, angajatorii responsabili ar trebui să se gândească atent dacă actualul sediu corespunde noilor nevoi ale angajaţilor sau dacă ar trebui să aibă în vedere o relocare în clădiri moderne şi centrale, care sunt mai accesibile pentru un număr mai mare de angajaţi.
Se pot închiria, de exemplu, spatii de birouri Cotroceni, care au zone open space, ce pot fi amenajate în funcţie de preferinţe. Distanţarea birourilor, crearea unui program de lucru care să prevină aglomeraţia în anumite spaţii şi asigurarea unei igienizări constante a spaţiilor de lucru pot fi alte măsuri care să-i facă pe angajaţi să se simtă în siguranţă la birou.
Oferă-le un program flexibil
Chiar şi angajaţii care abia aşteaptă să revină la birou își vor dori un program flexibil. Cât de flexibil poți fi la acest capitol depinde de o varietate de factori specifici fiecărei companii, dar este important să arăţi deschidere în acest sens.
Oferindu-le angajaţilor mai multe opţiuni în ceea ce priveşte programul de lucru la birou îi vei ajuta să se simtă mai confortabil cu adaptarea la o nouă rutină. Unii vor avea nevoie de mai mult timp dimineaţa, mai ales dacă trebuie să-şi ducă la şcoală copiii, în timp ce alţii vor dori să îşi încheie programul mai devreme. Important este să găseşti un echilibru între aceste două categorii de angajaţi, astfel încât productivitatea şi obiectivele companiei să nu aibă de suferit.
Impulsionează consolidarea echipei
Cele mai citite articole
Mulţi dintre angajaţii care au fost în telemuncă spun că aspectul care le-a lipsit cel mai mult în această perioadă a fost socializarea cu colegii. Deci, fără îndoială, acesta poate fi un element care trebuie pus în valoare pentru a face întoarcerea la birou o opţiune mai atractivă.
Cu toate acestea, trebuie notat că socializarea în jurul aparatului de cafea este oarecum depășită. Multe companii au în vedere, atunci când aleg spaţiile de birouri, şi posibilitatea de a crea o zonă de relaxare pentru angajaţi, unde aceştia pot socializa în timpul pauzelor.
Nu e nevoie să creezi ceva complicat, în stilul Google, dar o zonă cu câteva canapele şi fotolii, plante, reviste, cărţi, o masă de ping-pong sau de foosball este ceva realizabil.
Pune accent pe dezvoltare
În timpul perioadei de telemuncă, mulţi angajaţi nu au mai avut oportunităţi de dezvoltare profesională. Desigur, multe companii au organizat seminarii şi conferinţe online, dar adevărul este că nimic nu se compară cu interacţiunea faţă în faţă.
Pentru a face întoarcerea la birou mai atrăgătoare pentru angajaţi, pune accent pe oportunităţile de dezvoltare pe care le oferă compania, de la programele de training în diferite domenii care îi pot ajuta să-şi extindă orizontul, la seminarii care dezbat provocările noilor paradigme care se conturează în urma crizei sanitare şi a celei create de agresiunea Rusiei în Ucraina, de exemplu.
Este important pentru orice angajat să simtă că avansează şi că angajatorul său îi pune la dispoziţie instrumentele necesare pentru a-şi construi un viitor mai bun.
Revenirea la birou este un proces complex și nuanțat. Poate strategiile tale nu vor fi perfecte din prima zi, dar, cu timpul, cerând feedback şi rămânând flexibil, poţi crea un context care să genereze noi experiențe pentru angajaţi. Profită de avantajele inerente ale muncii la birou și construieşte strategii și facilități care îi vor face pe angajații tăi entuziasmați și motivați să revină.
Sursă foto: Pexels.com