Care sunt principalele beneficii ale externalizării serviciilor IT din compania ta?

Pentru a fi considerat agil, în orice arie de business ești poziționat, ai nevoie să te aliniezi cu evoluția constantă în tehnologie. Organizațiile de pretutindeni caută soluții de a-și îmbunătăți fluxurile interne și a mări gradul de agilitate ce le permite să rămână în fața competiției. În prezent, business-urile se află într-o fază de tranziție – cele mai facile operațiuni de business trec în zona de outsourcing, iar printre cele mai căutate sunt serviciile IT. 

Pentru a-ți scala afacerea în noua eră digitală, produsele și serviciile tale au nevoie de inovație constantă.

În prezent, există o cerere în creștere pentru servicii de IT pe trei piloni: dezvoltarea de software, infrastructură și securitatea cibernetică. De aceea, companiile care apelează la externalizarea serviciilor de dezvoltare software sunt în primul rând interesate de eficiența operațională rapidă – ceea ce înseamnă că produsele ies mai rapid pe piață. 

De ce companiile apelează la externalizarea serviciilor de IT? 

Este o strategie folosită de cei care vor să optimizeze costurile, să maximizeze eficiența și să îmbunătățească serviciile și produsele pe care le oferă. Astfel, apelează la serviciile unei companii pentru a dezvolta o soluție software ce le permite să își îmbunătățească serviciile și produsele oferite clienților. 

Când alegi o echipă care să îți dezvolte o soluție în sistem de outsourcing (externalizare a serviciilor IT), ceea ce ar trebui să fie cel mai important în procesul decizional este valoarea. Costurile pot să varieze, în funcție de mărimea și experiența companiei. Însă, costul este o variabilă care se amortizează într-o perioadă fixă, pe când soluția software este scalabilă și are un aport valoric constant în companie. 

Care sunt trendurile de externalizare a serviciilor IT? 

Dezvoltatorii sunt printre cei mai căutați pe piață. Dar, în același timp, sunt și foarte greu de găsit. În special din cauza faptului că fiecare proiect necesită un anumit set de skill-uri, și niciun dezvoltator nu le poate deține pe toate. Astfel, poți să ai nevoie de la 1-2, la 7-9 dezvoltatori în funcție de funcționalitățile soluției software, și de mărimea proiectului. Dar, asta nu înseamnă că este necesar să angajezi dezvoltatorii. În special pentru că proiectele pot să scaleze. De aceea, companiile, pentru a-și asigura necesarul de dezvoltatori în companie apelează la companii specializate în externalizarea serviciilor IT. 

Companiile din aria de banking, producție, telecom, farma, energie și altele, care apelează la externalizarea serviciilor de IT caută expertiză, consultanță și dezvoltare de soluții, deoarece este mult mai dificil să facă asta intern. 

Un risc pe care companiile îl percep ca fiind ridicat este lipsa unei echipe care să stea în aceeași clădire. Din cauza asta, se tem că productivitatea și colaborarea din cadrul echipei ar fi mult prea mici, iar avantajele costurilor reduse ale unei soluții software dezvoltate extern nu sunt atât de mari pe termen lung.  Însă, acest risc este contrabalansat de beneficiile (mai jos, în articol) externalizării serviciilor IT, așa cum reiese dintr-un studiu realizat de Market Research – industria de outsourcing în domeniul IT-ului în 2019 era cotată la 333.7 miliarde de dolari, iar în 2025, cu o creștere de 4.5% anual, va ajunge la 397.6 miliarde de dolari. Această creștere ne indică faptul că tot mai multe companii aleg să investească, în continuare, în outsourcing, datorită costurilor reduse (53%) și a faptului că se pot concentra mai mult pe activitățile principale de business (57%) . 

De altfel, în contextul pandemiei de coronavirus, posibilitatea de a avea întreaga echipă la birou pare să fie ceva de domeniul trecutului. Majoritatea angajaților preferă să lucreze de acasă, accelerând trendul care începuse deja dinaintea COVID, iar companiile vor trebui să se adapteze acestei noi realități. 

Cu toate că pentru majoritatea companiilor din lume această nevoie de adaptare la noua realitate indusă de COVID-19 a fost ceva nou, pentru specialiștii de IT este ceva normal și confortabil, ei fiind obișnuiți să livreze performanță indiferent de locul în care se află.

De ce aleg companiile să apeleze la echipe externe ca un factor decisiv în creșterea business-ului? 

Motivele pentru care apelează la astfel de servicii sunt diverse; de la flexibilitate operațională, la timp mult mai scurt de a livra un serviciu ori produs pe piață, la costuri mult mai reduse. 

Conform unui studiu extins realizat în 134 de companii, de către Asociația Națională de Outsourcing din UK, 70% dintre cei care apelează la outsourcing doresc să mărească numărul serviciilor în acest regim, iar 35% vor să investească foarte mult. Nicio companie nu va renunța la serviciile de outsourcing. 

Dintre respondenți, 35% consideră că motivul principal pentru care aleg să-și externalizeze procesele și serviciile sunt costurile reduse. 23% pentru a-și îmbunătăți relația cu clienții, iar 17% deoarece vor să implementeze o soluție „as a service”. 

Un alt studiu, realizat de Whitelane Research, care a investigat peste 5000 relații de outsourcing între 1600 de companii din Europa, a descoperit că 74% vor investi la fel sau mai mult în outsourcing. Sectorul preconizat că va investi cel mai mult în outsourcing este cel financiar (43%), urmat de cel public (39%).

De ce aleg companiile să facă pasul spre outsourcing? 

  1. Când au nevoie de o soluție flexibilă

O soluție flexibilă îți permite să configurezi software-ul în funcție de nevoile și procesele specifice ale companiei, fiind mai rentabil atât pe termen scurt, dar și pe termen lung. De asemenea, o soluție flexibilă este alegerea potrivită atunci când compania își dorește să scaleze și să o integreze cu alte tipuri de tehnologie.

  1. Pentru a-și extinde echipele interne

În special când o companie se află în poziția în care vrea să fructifice o oportunitate pe piață. Echipa internă cunoaște strategia și direcția în care compania vrea să evolueze, iar prin integrarea unui partener de outsourcing companiile își poate concentra resursele pe atingerea obiectivelor, fără să fie limitate de un număr fix de angajați. Poți afla mai multe aici despre beneficiile echipelor extinse. 

  1. Accesul la o paletă largă de skill-uri și tehnologii

Este dificil să găsești, în cadrul companiei, angajați care să dețină anumite skill-uri și know-how pe toate tehnologiile existente. Și este și mai dificil să creezi contextele de învățare necesare pentru a dobândi o anumită expertiză pe aceste tehnologii. Dar un partener puternic va avea acces la varietate mare de resurse care să construiască proiectul pe nevoile companiei.

Articol mai vechi

Care este floare protectoare a persoanelor născute în lunile de iarnă?

Urmatorul Articol

6 metode prin care poți reduce consumul de energie dacă locuiești la casă

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *