Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un service auto

Înființarea unui service auto poate fi o activitate foarte profitabilă. Dacă ai experiență în acest domeniu sau, pur și simplu, îți plac mașinile și crezi că poți face bani cu un astfel de business, începe să-ți construiești planul de afaceri. De la găsirea unui loc potrivit pentru activitatea ta și până la îndeplinirea tuturor condițiilor de exploatare, este important să pui la punct toate detaliile pentru deschiderea atelierului auto. După cum știm cu toții, mai devreme sau mai târziu, toate autovehiculele necesită reparații, îmbunătățiri estetice ori funcționale și revizii. Este important, însă, să înțelegi ce presupune lansarea unui astfel de business, înainte de începerea propriu-zisă a activității. Iată ce trebuie să iei în considerare:

Stabilește tipul serviciilor oferite

Înainte de toate, trebuie să ai o opinie clară asupra a ceea ce vrei să faci. Într-un service auto poți oferi servicii de reparații pentru autoturisme, autoutilitare, camioane, microbuze sau utilaje agricole. Îți poți concentra atenția doar pe o anumită categorie de autovehicule ori numai pe un singur serviciu ca, de exemplu, reparații, vulcanizare sau tinichigerie-vopsitorie. Nimeni nu se pricepe la toate, așa că, dacă nu vrei să formezi o echipă cu alți meseriași, cel mai bine ar fi să te specializezi doar pe unele tipuri de reparații ori chiar pe un singur producător auto. În acest fel, îți vei crea, rapid, o reputație bună, iar, apoi, poți lua în considerare extinderea afacerii.

Ia în considerare investiția inițială

Infrastructura atelierului auto este foarte importantă. Practic, cea mai mare parte a investiției va fi în scule și echipamente moderne și de cea mai bună calitate. În funcție de specificul activității tale, vei avea nevoie de compresor, elevator, aparatură de diagnoză și testare, stații de aer comprimat, un banc și diverse scule specializate. Pe lângă cheltuielile cu dotarea atelierului, este important să iei în calcul și amenajarea spațiului, costurile pentru înființarea firmei și chiar chiria lunară, dacă este cazul. Ai grijă să estimezi corect sumele necesare pentru proiectul tău. În situația în care optezi pentru un credit pentru investiții, încearcă să afli mai multe despre dobânda anuală efectivă și modul în care aceasta influențează costul total al împrumutului. Dacă intenționezi să deschizi service-ul din fonduri proprii, gestionează-ți finanțele cu atenție, ca să nu rămâi fără bani chiar înainte de a avea primii clienți.

Pune la punct un plan de afaceri

Indiferent dacă ai sau nu experiență în afaceri, chiar și atunci când vorbim despre înființarea unui service auto ai nevoie de un business plan. Acesta te va ajuta să înțelegi, în termeni practici, amploarea investiției și perioada de timp în care poți amortiza cheltuielile. Planul de afaceri îți va oferi o viziune clară asupra dimensiunii atelierului, serviciilor oferite și obiectivelor stabilite pentru următoarele luni. Organizarea atentă a activității trebuie să includă detalii ce țin de atragerea unui anumit număr de clienți, dobândirea notorietății pe piață, creșterea vânzărilor, fidelizarea clienților, realizarea unei anumite cifre de afaceri sau extinderea arealului de activitate. O strategie de afaceri bine pusă la punct te va ajuta să reușești tot ce ți-ai propus.

Obține toate avizele și certificările necesare

Procesul birocratic pentru deschiderea unui service este unul destul de complex, dar, nu imposibil de realizat. În primul rând, trebuie să alegi o formă juridică pentru societatea ta, să înmatriculezi firma la Registrul Comerțului și să obții de la Registrul Auto Român (RAR) autorizația de funcționare și pe cea de mediu. După caz, poate fi nevoie și de atestarea capacității profesionale a conducătorului unității. Certificarea atelierului este importantă, fiindcă le oferă clienților un plus de încredere, te ajută în relația cu partenerii de afaceri, îți oferă șansa de a obține o asigurare de răspundere civilă pentru atelier ori de a aplica pentru o finanțare ulterioară a businessului.

Promovează atelierul auto

Dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing te va ajuta să construiești o imagine pentru service-ul tău. Campaniile online și offline sunt fundamentale pentru atragerea clienților și creșterea notorietății, așa că, ia în considerare mai multe canale de promovare ca să asiguri succesul atelierului auto.

Dacă ai abilitățile potrivite, deschiderea unui service poate reprezenta o sursă excelentă de venit. Însă, este vorba de o investiție inițială substanțială, ceea ce înseamnă că trebuie să fii atent la orice detaliu, dacă vrei să pui la punct o afacere profitabilă.

Articol mai vechi

Cum alegem cizmele de ploaie pentru copii?

Urmatorul Articol

6 trucuri de organizare a hainelor, încălțămintei și accesoriilor

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *