Esti pasionat de vinificatie si crezi ca e momentul sa iti incerci norocul si priceperea pe piata competitiva a vinurilor? Inainte de a te gandi la forme si culori ale sticlelor, etichete si viitoare premii, trebuie sa acorzi o atentie deosebita pentru cresterea sau cumpararea strugurilor, productiei vinului si elaborarii unui brand. Afla din acest articol care sunt ce poti face pentru a-ti mari sansele de reusita a afacerii tale cu vin.
Plan de afaceri
Orice afacere trebuie sa demareze cu un plan de business bine elaborat, care sa dirijeze toate etapele viitoare ale cramei.
Investitii
Fie ca alegi sa incepi de la zero, fie ca preiei o firma sau afacerea familiei, alocarea fondurilor va fi un pas extrem de important. Din cauza timpului mare de asteptare – formarea viei si durata in care sticlele de vin stau in depozite – investitia initiala va fi mai mare ca in cazul altor tipuri de business.
Crearea unui brand
Piata de vinuri este extrem de competitiva si gasirea nisei potrivite poate fi solutia potrivita pentru afacerea ta. De asemenea, una din etapele de baza este elaborarea cu atentie a identitatii brandului, pentru a te diferentia inca de la lansare de competitie. Vei avea nevoie de un nume, logo si valori care sa defineasca firma ta.
Costuri
Inainte de a lansa afacerea, trebuie sa ai in vedere costurile prevazute, cum ar fi materia prima, salariile angajatilor, locatia, licente si documente necesare etc. In plus, trebuie sa aloci o suma de bani pentru costuri neprevazute, care vor aparea cu siguranta.
Modelul de business
In cazul in care nu ai studii de specialitate sau experienta, este indicat sa apelezi la specialisti pentru a intocmi modelul de business potrivit pentru viziunea si resursele tale.
Locatie si soiuri de struguri
Trebuie sa hotarasti daca vei investi in via proprie sau vei cumpara struguri de la producatori. Ambele variante implica multe costuri si este bine sa pui in balanta avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni.
Cele mai citite articole
La fel de important este sa stabilesti care vor fi soiurile de struguri pe care le vei cultiva. Acest pas va influenta gustul vinului pe care il vei produce si este indicat sa acorzi mai mult timp pentru aceste alegeri.
Productie
Acest pas implica echipament special, precum butoaie, benzi de sortare, prese si pompe pentru transferul vinului. De altfel, trebuie sa decizi daca vei construi o locatie noua sau vei folosi un spatiu deja existent pentru a produce bautura.
Imbuteliere si depozitare
Acum este momentul sa alegi din multitudinea de tipuri de sticle si de dopuri sau capace. Fii atent sa selectezi materiale de calitate si cele mai bune dopuri prefiletate pentru sticle. Apoi adauga etichete cu elementele vizuale ale brandului tau. Dupa imbuteliere, sticlele vor necesita depozitarea in locuri special amenajate, precum cramele.
Distributie si vanzare
Ultimul pas iti va aduce in sfarsit venit care va amortiza investitia sau iti va genera profit. In aceasta etapa trebuie sa decizi metodele de distributie si locurile in care vei vinde lichidul pretios – crama proprie, online, exporturi etc.
Pentru o afacere de succes in industria vinului iti trebuie rabdare, multa munca si investitii pe masura. Si un pic de noroc.
Referinte:
„How to Start a Wine Label.” Gravity Wine House, 4 June 2021, gravitywinehouse.com/blog/how-to-start-a-wine-label/. Accesat 12 noiembrie 2021
„How to Start a Winery or Wine Business.” Le Cordon Bleu London, www.cordonbleu.edu/london/how-to-start-a-winery-or-wine-business/en. Accesat 12 noiembrie 2021