La momentul actual, afacerile cu produse tradiționale văd o creștere evidentă pe piață. Această evoluție este urmarea conștientizării consumatorilor despre ce și cum mănâncă. Concluzia? Produsele tradiționale conțin mai multe elemente nutritive decât aceleași produse, dar furnizate în masă.
Nu este necunoscut faptul că bunurile produse în masă („din comerț”) își pierd din calitate în funcție de starea economică a țării. Iar prin pierderea calității, producătorii încearcă să asigure aceeași cantitate de produse la raft și un preț cât mai convenabil.
În același timp, produsele tradiționale se găsesc în cantități mai mici la rafturile comercianților, cu un cost ușor mai ridicat, dar de înaltă calitate.
Așa că, dacă îți dorești să intri în industria afacerilor cu produse tradiționale, iată tot ce trebuie să faci:
Verifică-ți ideea
Piața de produse tradiționale românești este foarte vastă. Înainte de a te cufunda cu capul înainte în lumea antreprenorială, primul pas ar însemna stabilirea fiabilității ideii de afaceri.
Dacă ai produsul în minte, vezi care sunt potențialii concurenți de pe piață, atât direcți, cât și indirecți. Să presupunem că ai creat un nou tip de brânză de vacă cu ierburi aromatice. Cel mai probabil, nu ești singurul care s-a gândit la această rețetă, așa că trebuie să vezi ce au făcut competitorii tăi care produc și vând mai multe tipuri de brânză de vacă.
Cele mai citite articole
Gândește-te la câteva aspecte: Cum va fi consumată brânza ta de vacă cu ierburi aromatice și în ce rețete poate fi introdusă? De ce ar folosi un anumit grup de oameni? Răspunzând la aceste întrebări, vei știi dacă poți să creezi o cerere pentru ideea ta de afaceri.
Verifică disponibilitatea pentru finanțare
Cu siguranță te-ai gândit la un împrumut pentru afaceri de la o instituție financiară bancară. Dar când încerci să-ți deschizi o afacere cu produse tradiționale este aproape ca și cum ai vrea să pui bazele unei ferme agricole. Adică există mai multe dificultăți în alegerea surselor de finanțare și mai puține oportunități decât ai crede.
În această situație, gândește-te la instituțiile financiare nebancare. Aproximează care vor fi cheltuielile de producție, costurile operaționale și alte cheltuieli de pornice și solicită aici un credit de la o organizație nebancară. Chiar și cu o idee imbatabilă și o piață disponibilă, poți să vezi eșecul foarte rapid dacă nu ai un capital adecvat.
Planifică operațiunile de producție
Poate că ai descoperit un nou tip de brânză cu ierburi aromatice, dar poți face față unei cereri mari? Sau poți vinde la 1-2 vecini pe săptămână? În funcție de răspunsul tău, va trebui să cauți furnizori și distribuitori, să identifici de unde poți obține eficient ingredientele și materiile prime necesare și cum va fi prezentat produsul în fața consumatorului (ambalaj).
Dacă vrei să ai o colaborare cu un supermarket, ambalajul va conta foarte mult. Cât de bine este prezentat produsul va determina acceptarea sau respingerea inițială a consumatorului. Iar comercianții cunosc ce tipuri de ambalaje merg la inimile clienților.
De asemenea, dacă vrei să ai un produs tradițional de specialitate, trebuie să ai grijă la cât de mult este distribuit. Cu cât este mai la îndemâna consumatorilor, cu atât mai mult își va pierde percepția ca un bun de specialitate.
Începerea unei afaceri cu produse tradiționale nu este la fel de ușoară ca începerea unei afaceri în marketing, spre exemplu. Vor fi multe provocări pe parcurs, printre care se numără și scepticismul clienților de a plăti o sumă de bani pentru un produs de calitate. Dar, cu o sursă de finanțare adecvată și mult efort, vei găsi rezultate satisfăcătoare!